Tuesday, November 19, 2013

Kaur Kender "Iseseisvuspäev"

Teadsin juba enne teose lugemist, et see mulle meeldima ei saa ja kahjuks just nii jäigi. Ilmselgelt ei ole ma sedavõrd professionaalne lugeja, et suudaksin üle olla banaalsest väljendusviisist ja näha selle all midagi sügavat, elulist või nagu sel puhul - ajaloolist. Mõistan küll neid tasandeid, mida teoses kirjeldada püüti/kirjeldati - Nõukogude armee ja illegaalne majandustegevus, kuid kokkuvõttes võtan terve teose kokku ühe sõnaga - häiriv. Tekkis peaaegu sama kehv emotsioon, mis Afanasjev'i "Kosmost" lugedes. Kiitus järelsõna kirjutaja Kaarel Tarandile, tänu kellele minu suhtumine teosesse veidi leebus. Teose süžee ümberjutustamisesse ma ei lasku ja midagi eriti meelde jätta ka ei taha - mul lihtsalt ei ole seda vaja.

"Iseseisvuspäev"

No comments:

Post a Comment